Har jag berättat…


… om Sandra från Stora Romanklubben? Inte? Då ska jag berätta om  ett företag som kommer att få en anmälan om aggresiv marknadsföring på sig!!

Det ringde i min mobiltelefon -Hej, jag heter Sandra och ringer från Stora Romanklubben, -Hej. -Är det Ulla jag talar med? (av princip svarar jag aldrig ”ja” när jag misstänker att det är en försäljare som ringer) -Det stämmer, varifrån ringde du sa du? – Ja som sagt ringer jag från Stora Romanklubben och vi har ett särskilt erbjudande just nu till dig Ulla. – Jaha. -Ja, och det innebär att du helt gratis får tre böcker av oss, för som jag förstår tycker du om att läsa, du har ju svarat på några frågor i vår marknadsundersökning. -Jaså, det kanske jag har, jag kommer faktiskt inte i håg det. -Jodå, och nu kan du alltså helt gratis få tre böcker av oss. -Nej tack, jag är inte intresserad. -Men varför det, det är ju ett jättebra erbjudande. -Nej, tack jag vill inte ha erbjudandet.  -Du tycker väl om att läsa?  -Visst, det gör jag, men jag använder mig i första hand av mitt bibliotek när jag vill läsa böcker. -Men med vårt erbjudande får du böckerna direkt hem i din brevlåda. -Jag sa ”Nej tack”. -Det är helt utan kostnad för dig och.. -Stopp nu, vad jag förstår skickar ni alltså böcker till mig, de är inte gratis, jag ska förmodligen betala en frakt, och sedan efter att böckerna har kommit ska jag välja om jag vill fortsätta att vara medlem eller ej, stämmer inte det? -Jo precis, du behöver inte fortsätta att beställa fler böcker om du inte vill utan kan vara nöjd med de böcker vi skickat till dig.     – Men jag har redan bestämt mig, jag har gjort mitt val att jag inte vill ha erbjudandet, jag säger alltså nej tack.

Fram till då var jag ändå ganska lugn trots att jag tackat nej minst fyra gånger, och människan fortsätter åndå att propsa på att jag ska ta emot erbjudandet. Då blir Fröken Faan också Arg! och jag nästan skriker till henne att hon måtte väl för sjutton respektera vad jag säger och att jag säger nej! sen slänger jag på luren och muttrar -Jäkla försäljare. I vanliga fall kan jag respektera att de bara gör sitt jobb. Men kan hon inte ens höra att jag sagt nej så behöver hon ljudförstärkning i sin lur.

Uppenbarligen hade hon problem med hörseln och hade inte hört vad jag sagt, för två veckor senare ringer det igen och jag hör – ”Hej det här är Sandra från Stora Romanklubben”……

13 kommentarer

Filed under Åsikter

13 responses to “Har jag berättat…

  1. Pingback: Stora Romanklubben – Oseriös bokklubb – omöjligt att gå ur | Bokrecensioner och film

  2. Jaa, tacka vet jag bibliotek!!!!

  3. Camilla

    Även jag har ”råkat” bli medlem i Stora romanklubben. De påstår att jag har ingått avtal via deras hemsida och det är bindande eftersom jag angivit mitt fullständiga personnummer (vilket är en offentlig uppgift, lätt att få tag på). Antingen har de själva anmält mig som medlem eller så är det någon som jävlas med mig. Är bibliotekarie och kan låna vad än jag vill läsa på jobbet – och det jag vill läsa är definitivt inte det skräp de säljer i Stora romanklubben.

  4. Anna

    Hej,

    Jag har blivit fullständigt telefonterroriserad av idiotiska säljare från Stora romanklubben de senaste veckorna TROTS att jag sedan länge är med i NIX-registret. Jag har nu anmält dem till DM-nämnden samt skriftligen klagat hos deras kundservice. Gör som jag så sänker vi dem!
    http://www.dm-namnden.org/Anmalan.aspx
    /Anna

  5. Anna

    Hej skönt att man inte är ensam råkade också ut för samtal från stora romanklubben och precis som ni andra hade jag inget intresse av deras idiot böcker men likt förbannat skickades det två böcker som var sk ”gratis” och fast jag sagt gång på gång att jag inte ville bli bindande till något så självklart så fortsätter dårarna att skicka böcker.Jag har alltså skickat flera mail och medelat att jag inte har något intresse och även ringt svaret jag fick var att jag var tvungen att vara medlem i 8 månader.Dom ljuger mig rätt upp i ansiktet och säger att det finns en ljuinspelning på det.(Vilket så klart inte finns) Jag ber dom skicka den till mig isf vilket dom påstår att dom inte kan då det bara är deras chefer som får lyssna på den sk påstådda ljuinspelningen och därefter ringa mig .Vilket så klart inte heller skett.Nu har jag varit i kontakt med konsumentverket och vet faktist inte vad jag kan göra mer för att få det hävt.Hur många gånger ska man säga nej och inte bli respekterad?!Vill dom tvinga in kunder som inte vill vara kunder i sin bok klubb?! Jag har ju kontaktat dom gång på gång vad kan man mer göra? mvh Anna

  6. Ja, och inte nog med att du inte kan använda dig av Nix! Du kan heller inte åberopa ångervecka eftersom du har företag. Helt jäkla idiotiskt! /Ulla

  7. BraErica att du lyckades häva ”köpet” du inte gjort! /Ulla

  8. Erica

    Tillägg på föregående kommentar: Var i kontakt med bokklubbens kundservice nu vid 08.00. Kvinnan där var jättehjälpsam efter att jag förklarat att jag råkat ut för aggressiv marknadsföring. Och att de sa att det var en vinst! Inte att jag förbundit mig till ngt!!! Det är deras marketingföretag som tydligen är aggressivt!
    Nu har jag iaf fått allt hävt!

  9. Erica

    Exakt likadant råkade jag ut för. Exakt samma vecka! Bara det att han sa Grattis du har vunnit 2 böcker!! Du förbinder dig inte till ngt och detta kostar dig inget. Jag som hade fullt upp med barnen, tackade för vinsten och tänkte inte mer på det! TILLS IDAG när det dimper ner en bok på 255kr i min låda :((( VA F.. är detta!!!!? Vet inte vart jag ska vända mig eller ngt mer! Men beställt ngn bok har jag INTE gjort! Hinner ju knappt med de böcker jag har då jag har 4 barn!
    Verkar inte riktigt lagligt iaf att göra så här!?

  10. Ängeln

    Visst är det jobbigt när de inte respekterar ett nej. Jag har också en sån där som ringer hela tiden, fast hon heter Jenny. Hon ger sig banne mig aldrig, och så ringer hon igen efter ett par veckor och börjar om från början. Suck… Tydligen måste man bli riktigt arg för att det ska hjälpa.

  11. Det finns INGET jag avskyr så som telefonförsäljare. Eftersom jag har en enskild firma funkar inte nix för mig. Jag fick sluta med min hemtelefon bara för dessa terrorister. Jag tycker sämre om dessa än om Hitler, Stalin, Mussolini och Idi Amin tillsammans. Och värst är det när de inte hör att man säger NEEEJJJ!! Sen tjatar de, jamen jamen.. NEIIIIJJJJ!!! och så lägger man på. och då ringer de upp igen.. Hade jag inte haft en firma där kunder behöver få tag på mig hade jag inte haft telefon öht, så det så.

  12. Hej!

    Visst är de irriterande, telefonförsäljarna … säger man nej, så blir de så förvånade … att man kan tack nej till deras supererbjudanden. Mannen i huset brukar sätta i fråga varför de säger att det är gratis när man måste betala frakten. De har inget bra svar …
    Nu mer säger jag att de inte ska lägga mer energi på mig för jag ska inget ha … en del är vänliga och tackar för sig men en del kan inte ta ett NEJ och fortsätter argumentera.
    Måste vara världens sämsta jobb … en kväll ringde det en kille och pratade med sonen om något telefonabonemang och när han lagt på sa han: den där pratade jag med förra veckan då ville han sälja nåt annat. Stackars krakar som måste vara engagerade för olika varor och tjänster hela tiden, som de själva säkert inte vet så mycket om …
    Det blev en lång kommentar …

    ha en bra helg/Inger

Kommentera

